12 Νοεμβρίου 2018

΄΄Μόνος στο Βερολίνο΄΄

Το διάβασα το καλοκαίρι και αυτόματα μπήκε στην πρώτη θέση των αγαπημένων μου βιβλίων !!
Τον Χανς Φάλαντα δεν τον γνώριζα καθόλου.Το βιβλίο ΄΄Μόνος στο Βερολίνο΄΄ μου του σύστησε ο φίλος μου ο Απόστολος και επειδή μου αρέσουν τα βιβλία με ιστορικό υπόβαθρο ξεκίνησα να το διαβάζω και τελειώνοντας το αγάπησα πολύ !!
Το βιβλίο θεωρείται ότι είναι το πρώτο που γράφτηκε από Γερμανό και αφορά την αντίσταση κατά των ναζί.. Ο Πρίμο Λέβι χαρακτήρισε το βιβλίο ως το ωραιότερο που γράφτηκε για τη γερμανική αντίσταση !!
Βερολίνο 1940 , η Γερμανία είχε κατακτήσει τη Γαλλία και τα ναζιστικά στρατεύματα φιλοδοξούν να κατακτήσουν όλον τον κόσμο !!
Μέσα στην αθλιότητα που ζει το Βερολίνο κινούνται οι ήρωες του Φάλαντα!!
Οι ναζί ληστεύουν , βιάζουν , τρομοκρατούν και εκτελούν όσους δεν συντάσσονται στις αρχές τους.
Σε μια λαική πολυκατοικία ζουν οι φιλήσυχοι Κβάγκελ, η ηλικιωμένη Εβραία Ρόζενταλ, ο χαφιές Μορκχάουζεν ,ο δικαστής  Φρομ και ο δεκαεξάχρονος  Περζίκε, ομαδάρχης της Χιτλερικής Νεολαίας , που τρομοκρατεί ακόμα και την ίδια του την  οικογένεια  και όλοι προσπαθούν να επιβιώσουν .
Μέσα από το αίμα και το φόβο θα αρχίσουν τη δράση τους οι  μεσήλικες και φτωχοί Κβάγκελ.

Ο Οτο και η Αννα Κβάγκελ έχοντας χάσει το γυιο τους στον πόλεμο μέσα από τον φόβο και την παράνοια ξεκινούν τον τιτάνιο αντιστασιακό τους αγώνα!!


΄΄Εσύ και ο φύρερ σου΄΄ λέει η Αννα με οργή και πόνο  στον Οτο και είναι η σπίθα της αντίστασης !!
Θα αρχίσουν να γράφουν σε κάρτες αντιναζιστικά και αντιχλερικά συνθήματα και θα τα πετούν μέσα σε μεγάλα κτίρια.
Θα προσπαθήσουν να αφυπνίσουν το Γερμανικό λαό , όμως ο λαός δεν είναι έτοιμος ούτε για πράξεις μα ούτε και για σκέψεις αντίστασης!!
Ετσι οι θυσίες των Κβάγκελ θα αποδειχθούν μάταιες και τα συνθήματα τους θα σκορπίσουν πάνω από τη βαριά ατμόσφαιρα του Βερολίνου!! Η μάχη φαίνεται από την αρχή χαμένη !!

Ο Φάλαντα ξεκινά με αριστοτεχνικά ήσυχο τρόπο να περιγράφει την προσωπική ζωή των κατοίκων της πολυκατοικίας και φτάνοντας στους Κβάγκελ αποκαλύπτει τη δράση και τη θυσία τους .
Το βιβλίο βασίζεται στην αληθινή ιστορία του Οτο και της Ελίζε Χάμπελ 

Το βιβλίο γυρίστηκε ταινία με τον τίτλο Alone in Berlin σε σκηνοθεσία του Βενσάν Περέζ


ΥΓ. Φωτογραφία εξωφύλλου¨Η Sophie Scholl η οποία εκτελέστηκε το 1943 σε ηλικία 22 ετών επειδή μοίραζε προκηρύξεις της αντισιακής οργάνωσης ΄΄Λευκό ρόδο΄΄


26 σχόλια:

  1. Τι ωραίο new look στο μπλογκ σου! Το βιβλίο φαίνεται πολύ ενδιαφέρον.AriadnefromGreece!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα προσωπικά αυτό το βιβλίο με καθήλωσε !!! Φιλιά πολλά Αριάδνη μου

      Διαγραφή
  2. Τέλειο! Αξίζει κανείς να το διαβάσει. Τέτοιου είδους βιβλία μου αρέσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ Ειρήνη μου τα βιβλία που διαβάζω είναι με ιστορικά στοιχεία !! Να είσαι καλά !!

      Διαγραφή
  3. Καλησπέρα σου Νικόλ μου,
    το βιβλίο φαίνεται πολύ δυνατό. Με αναφορές σε σκοτεινές εποχές που οι φασίστες θέλουν να αναβιώσουν. Ωραία η αναφορά σου.
    Και επίσης πολύ όμορφη και η φορεσιά του σπιτιού σου εδώ κοπέλα μου.
    Καλή σου βδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου δεν αναφέρομαι συχνά στα βιβλία που διαβάζω γιατί ίσως δεν βρίσκω τις κατάλληλες λέξεις για να δώσω την αξία του !! Το συγκεκριμένο με κατέκτησε και σκέφτηκα να το μοιραστώ μαζί σας !1
      Ευχαριστώ που περνάς !

      Διαγραφή
  4. Νικόλ μου αγαπώ τα ιστορικά βιβλία, ιδίως δε όταν πρόκειται για πραγματικές ιστορίες. Λόγω έλλειψης χρόνου, αυτή τη στιγμή δεν προλαβαίνω να το διαβάσω. Θα το έχω όμως στα υπόψη και θα προσπαθήσω να δω έστω την ταινία. Βέβαια πάντα οι ταινίες χάνουν, δεν μπορούν να αποδώσουν το βάθος ενός βιβλίου. Ευχαριστούμε για την πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μία μου πραγματικά και μένα ο χρόνος μου τώρα είναι περιορισμένος αλλά πάντα τα ιστορικά βιβλία είναι η προτεραιότητα μου .
      ΣΕ φιλώ καλή μου με αγάπη

      Διαγραφή
  5. Μέσα στην ‘’κουλτούρα’’ της τηλεοπτικής αποχαύνωσης (σκουπίδια θα το αποκαλούσα εγώ) όσοι διαβάζουν βιβλία, φοβάμαι ότι αποτελούν μειονότητα. Η σχέση με το βιβλίο είναι αποσπασματική όταν βρίσκουν τη νέα πηγή γνώσης (διαδίκτυο) πιο γοητευτική. Εν μέρει θα συμφωνήσω μόνο γιατί το βιβλίο σαν δαπάνη είναι μια ακριβή ψυχαγωγία.
    Όμως την αξία και τη δύναμη της γνώσης μόνο σ’ ένα βιβλίο θα την βρούμε. Ένα βιβλίο που θα γίνει ο φίλος και ο σύντροφος της ώρες της μοναξιάς, θα μας δώσει τροφή για σκέψη για τα άπειρα νοήματα που ξεπηδούν απ’ τις σελίδες του, θα πλουτίσει τις γνώσεις οδηγώντας μας σε καινούργια μονοπάτια.
    Το βιβλίο γράφτηκε εβδομήντα χρόνια μετά το ναζιστικό καθεστώς (έριξα μια ματιά στις κριτικές) και φαίνεται δυνατό και ενδιαφέρον. Ίσως ο συγγραφέας να ήθελε να αποκαταστήσει την τιμή της χώρας με το σκεπτικό, ναι υπάρχουν και καλοί Γερμανοί.
    Νικόλ μου σ’ ευχαριστούμε για την εμπειρία και την παρουσίαση.
    Να είσαι καλά!...καλό βράδυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννίκα μου η τηλεόραση δεν με ελκύει , έχω τόσα να κάνω άλλωστε . ΔΕν ξέρω αν είναι μειονότητα όσοι διαβάζουν , όμως εμένα προσωπικά με έχει βοηθήσει πολύ η ανάγνωση βιβλίων . Και μάλιστα δεν βολεύομαι με την ηλεκτρονική ανάγνωση , θέλω το βιβλίο μου να το κρατώ και να το μυρίζω !!Να σου πω και ένα μυστικό;;; Προμηθεύομαι πολύ καλά βιβλία σε πολύ χαμηλές τιμές στα παζάρια δεύτερο η και τρίτο χέρι !!
      Να είσαι καλά και να περνάς επίσης καλά και γαλήνια!!Καλό ξημέρωμα!!

      Διαγραφή
    2. Καλή μου Νικόλ!! Ούτε και 'γω παρακολουθώ τηλεόραση, παρά μόνο αν αργά το βράδυ έχει ιστορική ταινία πρώτη προβολή (δεν έχω συνδρομητική)Θα συμφωνήσω για την αγορά βιβλίου από μπαζάρ. Βρίσκω πολύ ενδιαφέροντα βιβλία σε πολύ χαμηλή τιμή.(5 ευρω) Με εξυπηρετεί πολύ και η αγορά από το ίντερνετ. Συνήθως βρίσκω καλύτερες τιμές στην Πρωτοπορία. Επειδή σου αρέσει το ιστορικό μυθιστόρημα, αν μου επιτρέπεις προτείνω το ''Βίος του Ματίας Αλμοσίνο'' του Ισίδωρου Ζουργού. Μετά το ''η σκιά της Πεταλούδας'' μακράν καλύτερα από πολλά του είδους του. ...σε φιλώ καλό Σαββατοκύριακο!!

      Διαγραφή
    3. Ευχαριστώ πολύ για τις προτάσεις σου Αννίκα μου το δεύτερο βιβλίο ή σκιά της πεταλούδας ΄΄ ναι το έχω διαβάσει και ναι δεν έχω λόγια !! Το πρώτο θα το αναζητήσω . Να είσαι καλά και να περάσεις μια καλή Κυριακή!!

      Διαγραφή
  6. Ενδιαφέρον βιβλίο Νικόλ. Θα το ψάξω γιατί μ'αρέσει και εμένα τα βιβλία με ιστορικά στοιχεία και αληθινά γεγονότα.
    Ωραία το παρουσίασες και σ'ευχαριστούμε πολύ
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα προσωπικά με κατέκτησε Αννα μου και είναι το πρώτο που διαβάζω για την αντιχιτλερική αντίσταση !!
      Σε φιλώ με αγάπη

      Διαγραφή
  7. Κατά αρχήν μπράβο που διαβάζεις Νικόλ μου . Μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρον . Πολύ ωραία παρουσίαση . Εκτιμώ την άποψή σου ! Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΔΕν είμαι πολύ γλαφυρή Χρυσάνθη μου στην παρουσίαση μου , σημασία έχει ότι το βρήκα εξαιρετικό !! Πολλά πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  8. Είναι το αγαπημένο μου είδος βιβλίου και από την περίληψή που μας δίνεις Νικόλ μου είμαι σίγουρη ότι θα το διάβαζα 'μονορούφι'. Θα το έχω υπ'όψιν μου!
    Πολλά φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τελικά πολλοί αγαπάμε την ιατορία Μαριάννα μου και όχι άδικα !! Είμαι σίγουρη λοιπόν ότι θα σου αρέσει !! Σε φιλώ

      Διαγραφή
  9. Καλημέρα Νικόλ μου!
    Πολυ ενδιαφέρον βιβλίο και υπέροχη και η παρουσίαση σου!
    Θα το εχω υπ’οψιν μου! Καλή εβδομαδα!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Δήμητρα μου να είσαι καλά με τους αγαπημένους σου !!! Μια όμορφη Κυριακή να έχεις!!

      Διαγραφή
  10. Φίλη μου κοίτα σύμπτωση .Από χθες διαφημίζει η OTE TV το έργο αυτό .Θα το δω βέβαια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φαντάζομαι ότι είδατε την ταινία Γεωργία μου και σίγουρα θα σας άρεσε!!!
      Τα φιλιά και την αγάπη μου

      Διαγραφή
  11. Πολύ ενδιαφερουσα η προταση σου Νικολ μου μου αρεσει πολύ το διαβασμα και γενικα αυτα που είναι αληθινα γεγονοτα...νομιζω οτι ειναι απο τις ωραιότερες ασχολιες .. μας κραταν εκτος απο την συντροφια και το μυαλό μας σε εργρύγορση φτιαχνοντας εικονες με τους ήρωες του καθε βιβλιου..μας βαζουν στο δικο τους κόσμο..και αυτό ειναι ένα υπεροχο συναισθημα..!!υπαρχει και σε ταινια καταλαβα ναι; αν και οι ταινιες χανουν πολύ απο τα βιβλια..
    Να περνας όμορφα φιλεναδα ότι και να κανεις φιλακιααααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Θα σε εμπιστευτούμε γιατί φαίνεται ενδιαφέρον !!
    Ωραία ανάρτηση και παρουσίαση !!!
    Σε φιλώ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ω, με γεια η ανακαίνιση και το όμορφο άβαταρ!
    Ευχαριστούμε για τη βιβλιοπρόταση Νικολίτσα μου!
    Πολλά φιλιά και καλή αντάμωση στο μπαζάρ ;) ✿

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εξαιρετικά ενδιαφέρον! Δεν το είχα ακουστά αλλά μπαίνει σίγουρα στη -μεγάλη ομολογουμένως- λίστα με αυτά που θα ήθελα να διαβάσω!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά, κορίτσι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή